Gymnasium og sabbatår

05-12-2023

Efter Vesterdal har jeg tænkt mig at tage på Svendborg gymnasium. Det er en stor skole med ca. 1200 elever. Den ligger ca. 3 km væk fra hvor jeg bor, og den er bygget op rigtig godt synes jeg.

'Med stor sandsynlighed møder du andre unge, der har samme interesser og værdier som dig. Det er faktisk det, Svendborg Gymnasium er kendt for. At der er plads til alle typer af unge, at der er højt til loftet, og at der ikke er én kultur, men flere. Du får inspiration, udvikling og nye måder at se verden på.' 

Der er mange linjer at vælge imellem, og man bliver en del af et aktivt studiemiljø. Min søster gik der og hun var helt vild med det. Jeg tror det er en god mulighed for at lære nye mennesker at kende, hjælpe mig op på det krævende snit man skal have som designer og blive klogere på min fremtid. En gymnasial uddannelse giver jo mange muligheder for videregående uddannelser og det vil hjælpe mig når jeg skal videre som designer.

Jeg har tænkt over muligvis at starte i M klassen hvor man har musik A, Engelsk A. Min styrke fagligt ligger mest i engelskfaget, og jeg er også meget interesseret i det musikalske. Musikklassen er også et godt alternativ til hvis man ikke er mega vildt med det stærke boglige, og da jeg har været en smule skoletræt tror jeg det er vildt fedt at gå i skole hvor jeg også får lov til at lave det jeg godt kan lide i timerne i stedet for at sidde i en bog, (Selvom man selvfølgelig også skal det). Musikklassen er også kendt for at være en af klasserne med det stærkeste fællesskab, og de mere kreative personligheder, og det vil jeg vildt gerne være en del af. I min tid på gymnasiet vil jeg også være sikker på at jeg forbeholder mig et fritidsarbejde, så jeg altid har ekstra penge på lommen, og allerede der kan spare op til flytning hjemmefra, rejser og uddannelse.

Efter mine 3 år på gymnasiet, og jeg er blevet student, tager jeg 1-2 sabbatår, hvor jeg evt. kommer ud og oplever verden og får taget en pause fra skolehverdag. Jeg skal også få et godt job og knokle hårdt så jeg kan spare endnu mere op. Til den tid er jeg også over 18 og har sansyligvis søgt SU, så der er endnu mere mulighed for opsparing. Jeg får også min børneopsparing efter min 18-års fødselsdag. 


Share
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang